OHJE TÖPPÖLAPPUJEN KÄYTTÄMISEEN

DRiden kotisivuilla on https://dride.fi/sahkoinen-selvityslomake-toppolappu/ -lomakelinkki eli TÖPPÖLAPPU Kelakyytien korjaamista varten.

Töppölappu täytyy täyttää aina, kun matka- ja/tai maksutapahtumassa on havaittu virhe tai poikkeama. Syy poikkeamaan voi olla esimerkiksi kuljettajasta, laite- tai verkkoviasta johtuva.

Huomioitavaa:

• Pelkkä töppölapun täyttäminen ei pysäytä tapahtuman lähettämistä Kelaan, kuljettajan täytyy pysäyttää tapahtuma soittamalla toimiston numeroon 029 371 1206 ja toimiston ollessa suljettu keskuksen kuljettajanumeroon.
  • Töppölappu pitää täyttää, vaikka kuljettaja olisi ilmoittanut virheestä keskukseen tai toimistoon. Kuljettajan ilmoituksesta matka- tai maksutapahtuma voidaan pysäyttää ennen kuin se lähetetään Kelaan, mutta mikäli tapahtuma edellyttää jonkin tiedon korjaamista, muuttamista, vähentämistä, poistamista tai lisäämistä täytyy tapahtumasta tehdä huolellisesti täytetty töppölappu.
  • Töppölappu tulee täyttää mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen, mutta viimeistään 5kk asiakkaan tekemän matkan jälkeen. 6kk jälkeen raportoituja tapahtumia ei enää oteta huomioon Kelassa ja näin ollen matkan jäädessä virheellisenä korjaamatta, jää myös matkan Kelan korvaama osuus saamatta.
  • Kelakyytejä koskevat töppölaput tulee lähettää Intranettiin kirjautumalla ja valitsemalla pudotusvalikosta: SÄHKÖINEN SELVITYSLOMAKE TÖPPÖLAPPU.
  • Yrittäjiä ja kuljettajia kehotetaan laittamaan muistiin oma intranet-salasana.