Koulukyytiasiaa

Ajattelin kirjoittaa kaikille muutaman sanan koulukyydeistä. Lähinnä pakotetuista kyydeistä. Pakotuksia on tehty ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että tiettyihin kuljetuksiin ei löytynyt autoja syyslukukaudella. Koulukuljetuksen asiakkaat ovat tänä päivänä pääasiallisesti erityslapsia. Heidän kuljetuksensa on oltava ajoissa, muuten vanhemmat ovat yhteydessä koulutoimeen nopeasti.

Aluksi ongelmana oli maanantai päivät. Silloin on pieniä välitunti kuljetuksia, jotka eivät kelvanneet kovin monelle. Tämän ongelman ratkaisin niin, että tein itse kaikista lyhyimmät kuljetukset. Juhalle 2043 ketjutin maanantai aamuihin myös näitä reittejä sekä iltapäivään yhden kuuden hengen kuljetuksen ja lopuksi Ristiinan kuljetuksen. Samoin otin vielä auton 2021 mukaan tekemään näitä välitunti siirtoja. Ketjutin kuljetukset siten, että viimeinen pakotus oli klo 12.00. Ilman näiden edellä mainittujen autojen apua, nämä kuljetukset olisivat muuten jääneet hyvin usein roikkumaan. Siitä nöyrä kiitos heille.

Loka-Marraskuussa näytti meidän bisnes nousevan kasvuun. Kokemuksesta tiedän, että kun näin tapahtuu, niin vakituisten kuljetusten meneminen jakoon vaikeutuu. Saatavuus ongelmat painottuivat aamuihin. Joten lukuisten koulutoimelta tulleiden puheluiden ja kahden kirjallisen reklamaation jälkeen, minun oli pakko etsiä ratkaisua tilanteeseen. Ratkaisuna oli kahdelle autolle aamuiksi pakotukset. Nämä autot ovat 2021 ja 2027. Syy miksi päädyin heihin oli, että he olivat valmiita auttamaan tässä hankalassa tilanteessa.

Minun ajatukseni ja tahtoni on aina ollut, että nämä kuljetukset olisivat avoimia kaikille osakas autoille. Joten nyt kun on taas meidän työmme hiljentyneet, niin olen valmis purkamaan näitä pakotuksia ja laittamaan ne yleiseen jakoon. Nämä kuljetukset on kuitenkin hoidettava ja jos näin ei tapahdu, joudun ottamaan pakotuksia uudelleen käyttöön.

PS. Tässä esimerkki vanhempien Ärhäkkyydestä. Sain viime viikolla puhelun, jossa isä tuli linjoja pitkin kimppuun seuraavin sanoin. Olen vaarantanut hänen lapsensa hengen kun en ole huolehtinut sitä että taksi joka tuli hakemaan hänen lastaan ei ollut käyttänyt koulukupua…….

Petri Vainion puolesta.